30. pants. Maksātāja tiesības Likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" komentāri ienākuma nodoklis (IIN) ir nodoklis, kuru maksā fiziskas personas. Tomēr ienākuma nodokļa sistēma paredz situācijas, kurās IIN budžetā pārskaita ieturot IIN maksājumus no darbinieka nopelnītās darba algas. Faktiski ienākuma nodokļa sistēma rada situācijas, kad trešā persona nav nodokļa maksātājs , piemēram, darba devējam kļūdas pēc pārskaitot IIN valsts budžetā. Minēto situāciju ir apskatījusi Augstākā tiesa savā 2020. gada 9. jūlija spriedumā sekām, ja darba devējs, izpildot savu IIN ieturēšanas un samaksas pienākumu, nodokli valsts budžetā ir samaksājis nepamatoti. Lietas apstākļi attiecīgajā laikā samaksāja Latvijas valsts budžetā IIN. Par šiem darbiniekiem uzņēmums 2015. gadā saņēma Norvēģijas nodokļu administrācijas paziņojumu
Nodokļu atvieglojumi Uzņēmuma vadītāja rokasgrāmata IIN un atbilstoši Jaunuzņēmumu likumā noteiktajam piemērot UIN atlaidi līdz 100% apmēram. Darba ņēmējam, kas par jaunuzņēmumā gūto ar algas nodokli apliekamo ienākumu nemaksā IIN, taksācijas gada periodā, kurā tas bijis jaunuzņēmuma darba ņēmējs, nav tiesības piemērot gada neapliekamo minimumu (to «Par iedzīvotāju ienākuma nodokli». Ja darba ņēmējs gūst citus, ar IIN apliekamus ienākumus, tad viņš nav tiesīgs attaisnotajos izdevumos iekļaut
Atbalsta programmu veidi Uzņēmuma vadītāja rokasgrāmata minētajiem atbalsta veidiem jeb atbalsta programmām Jaunuzņēmumu likums paredz iespēju piemērot iedzīvotāju ienākuma nodokļa (turpmāk – IIN) un uzņēmuma ienākuma nodokļa (turpmāk – UIN) atvieglojumus. Atbalsta programmai fiksētā maksājuma veikšanai var piemērot gan IIN, gan UIN atvieglojumus. Savukārt
17.2 pants. Mikrouzņēmumu sniegtie darbaspēka nodrošināšanas pakalpojumi Likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" komentāri aprēķināšanas vajadzībām ir jāpersonalizē. Saskaņā ar IIN 17.2 panta 3. daļu un 17.1 panta 3. vai 4. daļu pakalpojuma saņēmējam ir pienākums saņemt iesniegt darba devēja ziņojumus par sociālās apdrošināšanas iemaksām un IIN (Ministru kabineta 2010. gada 7. septembra noteikumi Nr. 827), izņemot , saskaņā ar kuriem pakalpojumu saņēmējam rodas pienākums ieturēt IIN un sociālās apdrošināšanas iemaksas no MuN maksātāja darbiniekam izmaksājamās , vai individuālā komersanta vai VID reģistrēta saimnieciskā darba veicēja sniegtais pakalpojums IIN likuma 8.2 panta izpratnē atbilst faktiskām darba attiecībām arī MuN maksātājs par to pašu ienākumu nomaksā MuN, kas ietver gan to pašu algas nodokli, gan sociālās apdrošināšanas iemaksas. Diemžēl šobrīd IIN
Atbalsta programmu piemērošanas secība Uzņēmuma vadītāja rokasgrāmata piesaistei; atbalsta programma fiksētā maksājuma veikšanai; IIN atlaide; UIN atlaide. UIN atlaide tiek noteikta līdz 100% apmēram, ievērojot
Kādas ir darba devēja tiesības prasīt atmaksāt kļūdaini samaksāto IIN? Kādas ir darba devēja tiesības prasīt atmaksāt kļūdaini samaksāto IIN?
Vai darba ņēmējam gada beigās var rasties nodokļu pārmaksa vai parāds? nomaksas) samazināta nodokļa likme no 23% uz 20%. Tā kā gan diferencētā neapliekamā minimuma, gan arī iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) progresīvās
38. pants. Dokumentārais nodrošinājums Likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" komentāri izpildīšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. Ar šo likumu saistītie MK noteikumi, sk. IIN Pielikumu Nr.1. Svarīgākās deklarācijas un veidlapas ir iekļautas