Civiltiesiski strīdi, kas nav pakļauti izskatīšanai vispārējās jurisdikcijas tiesā Tiesvedības rokasgrāmata strīds izskatāms savstarpējās pārrunās starp darbinieku un darba devēju. Puses var vienoties arī par strīda izskatīšanu darba strīdu komisijā (ja darba izskatīšanai tiesā. Likums iepriekšējās ārpustiesas izskatīšanas kārtību nosaka: individuāliem darba tiesību strīdiem – vispirms devēja uzņēmumā tāda ir izveidota). Apstāklis, ka puses nav mēģinājušas izšķirt individuālu tiesību strīdu savstarpējās pārrunās, nevar būt par pamatu atteikumam pieņemt prasības pieteikumu un izskatīt lietu pēc būtības. Tieši tiesa (nevēršoties darba strīdu komisijā) var izšķirt šādus individuālos darba tiesību strīdus: par darba devēja uzteikuma atzīšanu par spēkā neesošu, kā arī darbinieka atjaunošanu darbā, pēc darba
Pārdošanas procesa soļu izmantošana sadarbībā ar Dāniju Eksporta ceļvedis gan ar ekspertiem, gan darba kolēģiem. Pārrunās ciena godīgumu un tiešumu. – Uzņēmuma vadības varas ietekem uz darbiniekiem 2. solis: uzticēšanās 1. solis: pirmā kontakta nodibināšana – Sarunas formāts Plānojot pārdošanas sarunu ar dāņiem, nozīme ir punktualitātei un darba kārtībai, tāpēc esiet laikā. 1–2 nedēļas pirms tikšanās ieteicams izsūtīt sarunas darba kārtību, lai partneri varētu iepriekš ar to iepazīties. Labi ir sagatavoties sarunai, izrādīt kompetenci un atklāt dažādus darba aspektus. Dāņi vairāk ir individuālisti lēmuma pieņemšanā un tajā pat laikā labprāt apspriežas uz tikšanos laikā, būt precīzam un ievērot iepriekš sagatavoto darba kārtību, ja tas ir iespējams. Labi atsauksies uz dāņu valodā pateiktu «labdien» – «goddag
Ārpustiesas parādu restrukturizācijas vadlīnijas Uzņēmuma vadītāja rokasgrāmata , Latvijas darba devēju konfederāciju, Ārvalstu investoru padomi Latvijā, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru, Latvijas Kredītņēmēju apvienību asociācijas, Latvijas darba devēju konfederācijas, Ārvalstu investoru padomes Latvijā, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras un Latvijas Kredītņēmēju apvienības. Izsakām pateicību Pasaules Bankai par atbalstu šo vadlīniju izstrādē. Vadlīnijas ir kopīga darba rezultāts un to sagatavošanā piedalījās . Ārpustiesas parādu restrukturizācijas veidi Ārpustiesas parādu restrukturizāciju var iedalīt divos veidos: divpusējās pārrunas starp parādnieku un kreditoru, lai vienotos par maksājumu grafika pārskatīšanu un/vai parāda atlaišanu[1], daudzpusējas pārrunas starp parādnieku un galvenajiem kreditoriem
Novērtēšanas pārrunas Personāla vadības rokasgrāmata Novērtēšanas pārrunas Neatkarīgi no tā, vai plānota īsa 15 minūšu iknedēļas tikšanās vai gada pārrunas, nozīmīgi ir tām iepriekš sagatavoties kā vadītājam, tā darbiniekam , vai darbinieks šos mērķus izpildījis vieglā darba režīmā vai bijis stresā un pārstrādājies. Vai viņam ir bijusi iespēja/laiks paveikt vairāk? Kādi (pārskatīt darbu prioritātes u.c.). Pārliecinieties, ka darbinieks ir sapratis un piekrīt pieņemtajām izmaiņām viņa darba organizācijā. Lēmumiem jābūt . darba dienai». Pārrunājiet un vērtējiet tikai sniegumu un konkrētus uzvedības rādītājus, nevis darbinieka rakstura izmaiņas. Tā vietā, lai izteiktu , izvairoties no slēgtajiem – uz kuriem var atbildēt ar vienu vārdu. Vadītājiem patīk vaicāt: «Vai darbā jūti gandarījumu?» un «Vai darbā saskaries
Kā notiek karjeras vadība Personāla vadības rokasgrāmata No darbinieka perspektīvas, karjerai ir liela nozīme. Katrs no mums vēlas savā dzīvē sasniegt noteiktus profesionālos mērķus. No darba devēja vēlētos paturēt. Talanti un pēcteči tiek izraudzīti ar darba izpildes novērtēšanas sistēmu vai citām metodēm. Svarīgi atcerēties, ka tas nevar būt un motivācija – emocionāls un parasti krietnu laiku paliekošs efekts; pārmaiņas darbā – salīdzinoši bieži sastopams rezultāts, taču parasti tas nenotiek uzreiz kvalificētu darbu prasa iemaņas, kas ir specifiskas konkrētai organizācijai un kuras ir grūti iegūt, atlasot ārējā darba tirgū. Karjeras attīstība paaugstina iespēju piesaistīt un noturēt patiešām izcilus darbiniekus. Pētījumi ir atklājuši, ka karjeras atbalsts ietekmē nodomu palikt pie esošā darba devēja
Uzņēmuma ieguvumi, iegādājoties veselības apdrošināšanu darbiniekiem Personāla vadības rokasgrāmata pārrunās potenciālais darbinieks sagaida, ka piedāvāto labumu sarakstā būs arī veselības apdrošināšana. Darba devēja labumu grozā veselības vairāki darba devēja ieguvumi. Tiek uzlabots darba devēja tēls esošo darbinieku acīs. Saņemot veselības apdrošināšanu, darbinieks sajutīs darba devēja rūpes, un tas palīdzēs radīt drošības sajūtu. Tas var palīdzēt uzlabot darbinieka apmierinātību ar savu darba devēju, palielinot viņa lojalitāti un motivāciju, kā arī veicināt ilgtermiņa sadarbību ar esošajiem darbiniekiem. Veselības apdrošināšana ir kļuvusi par nepieciešamību, ko pieprasa darba tirgus. Piemēram, informācijas tehnoloģiju (IT) nozarē un biroja darbā veselības apdrošināšana jau ir primāra darbinieku vēlme. IT nozarē veselības
Jūsu pārdošanas process Pārdošanas vadības rokasgrāmata : DARĪJUMA PĀRRUNAS (veicam pārrunas, lai panāktu lēmumu, noslēgtu darījumu) Šajā posmā klients pārbauda atsauksmes, ja to nav izdarījis jau agrāk . Klients pieņem lēmumu. Saņemiet no klienta atgriezenisko saiti, atbildiet uz jautājumiem. Veiciet pārrunas, lai noslēgtu darījumu. Pēc darījuma noslēgšanas veiciet kopsavilkumu ar savu komandu. Mērķis: Panākt vienošanos ar klientu par precizētu risinājuma piedāvājumu. Veikt pārrunas par cenu pārskatu pēc darījuma. Veiciet pārskatu un darba kopsavilkumu ar savu komandu. Kas jāsasniedz: Sagatavoties win-win pārrunām (cenas, termiņi, mērķis pārrunu plānotājs. Ieguvumu/zaudējumu analīze (uzreiz pēc darījuma noslēgšanas). Koučinga jautājumi: Ar ko jāveic pārrunas? Kādas ir mūsu alternatīvas
Nosacījumi efektīvai darbinieka novērtēšanai Personāla vadības rokasgrāmata savas komandas dalībniekam izmērāmus darba izpildes kritērijus jeb KPI (Key Performance Indicators) vairākiem laika periodiem (nedēļa, mēnesis izpratne par sasniedzamajiem rezultātiem un uzvedību – ir nepieciešama jau darba pārrunu laikā, vienojoties par sadarbības uzsākšanu ar jauno komandas uzdevumiem, un darbiniekam būtu jāredz tās nozīmīgums darba izpildē. Piemēram, precizitāte kā kompetence grāmatvedim ir loģiska un saprotama prasība , savukārt, ja tiek izvirzīta prasība arī pēc tādām kompetencēm kā prezentācijas prasmes vai komandas darba prasmes, nepieciešams pamatojums . Vai darbinieks ierosina jaunas, efektīvākas procedūras vai darbu optimizāciju komandas darbā vai organizācijā? 4
Trešais solis – eksporta vadītājs un darbinieki, spēju un kapacitātes celšana Eksporta ceļvedis pārrunas un izvērtējiet vajadzības; visbiežāk šie kursi var būt saistīti ar individuālo spēju paaugstināšanu: valodas prasmju paaugstinā- šanu par procesiem un uzlabotu komandas kapacitāti eksporta tirgu apguvē, taču ņemiet vērā, ka šīs aktivitātes bieži noris darba laikā, tādēļ centieties līdzekļus, centieties izvērtēt šī darbinieka lojalitāti vai pat slēdziet vienošanos par noteiktu darba periodu, kas viņam jānostrādā jūsu kompānijas labā