Pārlekt uz galveno saturu
Meklēšanas rezultāti
EST lieta C-324/11 Gabor Tóth
Tiesvedības rokasgrāmata
- visu, ko no tiem saprātīgi varētu sagaidīt, lai pārliecinātos, ka darījumi nav iesaistīti krāpšanā, lai tā būtu krāpšanās ar PVN vai kādas cita
- Tāpat PVN lietās, kas nonāk tiesā, biežas ir situācijas, kad VID ir aizdomas, ka nodokļu maksātājs pakalpojumus nav sniedzis un saņēmējam nav
- atbilstošas licences). Šādā saistībā EST ir lēmusi, ka saskaņā ar PVN neitralitātes principu ir pretrunā situācija, ka nodokļa maksātājam tiesības atskaitīt
- PVN, kas tam jāmaksā vai ko tas ir samaksājis par pakalpojumiem, kuri tam ir sniegti, nodokļu iestāde liedz, pamatojoties vien uz to, ka rēķina
- ir pretrunā Direktīvai, ja nodokļa maksātājam tiesības atskaitīt PVN, kas tam jāmaksā vai ko tas ir samaksājis par pakalpojumiem, kuri tam ir sniegti, nodokļu
Vai preces un pakalpojumi vispār ir piegādāti?
Tiesvedības rokasgrāmata
- noformēšanā iesaistītās personas to nevarēja nezināt. Vērtējot, vai nodokļu maksātājs zināja vai tam vajadzēja zināt par iesaistīšanos ar PVN izkrāpšanu
- vajadzēja zināt par šādu situāciju, kas galu galā nepieļauj piemērot PVN 0% likmi šādam darījumam. Šī vērtējuma ietvaros ir jāņem vērā, vai pieteicēja
- ir veikusi visus pasākumus, ko no tās saprātīgi var prasīt, lai pārliecinātos, ka, veikdama darījumus, pieteicēja nepiedalās krāpšanā nodokļu jomā
- – Administratīvā procesa likuma 149. pants)." Konkrētajā lietā tiesa lēma, ka būvniecības procesu regulējošās tiesību normas neattiecas uz PVN maksāšanas
- un pakalpojumu saņemšanas kontrolē – jo tas ļauj novērtēt nodokļu maksātāja iesaisti nodokļu krāpšanā. No nodokļu maksātāja var sagaidīt, ka viņš būs pietiekami
Eiropas Savienības tiesas lieta C-101/16 Paper Consult
Tiesvedības rokasgrāmata
- tiesības uz PVN atskaitīšanu, pamatojoties uz to, ka uzņēmēju, kurš tam sniedzis pakalpojumu, par ko izdots rēķins, kurā ir skaidri norādīti izdevumi
- un PVN, dalībvalsts nodokļu administrācija ir atzinusi par neaktīvu. Dalībvalstis nevar ierobežot tiesības atskaitīt PVN uz tāda pamata
- , ka piegādātājs ir atzīts par neaktīvu un tāpēc izslēgts no PVN reģistra, lai gan ir pierādījumi tam, ka piegādātājs ir samaksājis PVN valsts budžetā. Lietas
- (aptuveni 44 560 EUR), neieskaitot PVN, pamatojoties uz 2011. gada 3. janvārī noslēgtu pakalpojumu sniegšanas līgumu. Paper Consult norādīja, ka Rom
- Packaging ir samaksājusi valsts kasē PVN, kas iekasēts par līgumu, kurš noslēgts ar Paper Consult. Rumānijas valdība apstiprināja, ka summas, kas atbilst
43. pants. Nodokļa 0 procentu likmes piemērošana preču piegādēm
Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likuma komentāri
- krāpšanā nodokļu jomā, kura ir apdraudējusi kopējās PVN sistēmas darbību, tai skaitā arī, ja M. Vinš nebūtu veicis saprātīgas pārbaudes nolūkā
- lietojamas preces; pretī netiek saņemta atlīdzība. Praksē rodas situācijas, kad atklāts ir jautājums, vai PVN 0% likme eksportam ir piemērojama
- eksporta deklarācijas nenoformēja un uzskatīja, ka šīs preces no PVN ir atbrīvotas. Savukārt Čehijas nodokļu administrācija uzskatīja – tā kā eksporta
- deklarācijas nav noformētas, M. Vinš nav tiesību uzskatīt, ka viņa nosūtītās preces ir no PVN atbrīvotas (piemērojama 0% PVN likme). Čehijas augstākā
- aprēķināt PVN par precēm, par kurām strīds nepastāv, ka tās ir izvestas ārpus ES muitas teritorijas. Izskatot lietu EST norādīja, ka PVN 0% likme
Eiropas Savienības tiesas lieta C-81/17 Zabrus
Tiesvedības rokasgrāmata
- Savukārt lietā C-81/17 Zabrus EST nosaka principu, ka nodokļa maksātājiem principā ir jāļauj izmantot savas tiesības atskaitīt PVN, veicot
- iepriekšējo PVN deklarāciju labojumus valsts atļautajā deklarāciju labošanas periodā, arī ja valsts nodokļu iestādes attiecīgajam periodam jau ir veikušas
- nodokļu auditu. EST šajā lietā sprieda, ka PVN sistēmas efektivitātes, nodokļu neitralitātes un samērīguma principi ir jāinterpretē tādējādi, ka tiem
- ir pretrunā tāds valsts tiesiskais regulējums, kāds ir pamatlietā, kurā, atkāpjoties no piecu gadu noilguma termiņa, kas ir noteikts valsts tiesībās PVN
- PVN revīzija par laikposmu no 2014. gada 1. maija līdz 30. novembrim. Šī revīzija tika noslēgta ar 2015. gada 26. janvāra ziņojumu. Savukārt 2015. gada
Eiropas Savienības Tiesas lieta C-24/15 Josef Plöckl pret Finanzamt Schrobenhausen
Tiesvedības rokasgrāmata
- principu nolūkā saņemt atbrīvojumu no PVN nevar atsaukties nodokļa maksātājs, kas apzināti ir piedalījies krāpšanā nodokļu jomā, kura ir apdraudējusi
- Dalībvalsts, no kuras tiek nosūtītas preces uz citu dalībvalsti, nodokļu iestāde nevar atteikties atbrīvot no PVN preču piegādi uz citu dalībvalsti
- , pamatojoties uz to, ka nodokļa maksātājs nav norādījis galamērķa dalībvalsts izsniegtu PVN identifikācijas numuru, ja nav īpašu pierādījumu
- par izvairīšanos no nodokļu maksāšanas, preces ir pārvietotas uz citu dalībvalsti un ir izpildīti arī citi nosacījumi par atbrīvojumu no PVN. Lietas faktiskie
- uz 2007. gadu viņš deklarēja no PVN atbrīvotu piegādi minētajam uzņēmumam Kopienas iekšienē. Veicot pārbaudi, finanšu pārvalde uzskatīja, ka nav
Krāpšanas risks – pārvaldība mainīgā vidē
Riska vadības rokasgrāmata
- noraugās no malas, mēģinot sev iestāstīt, ka tas ar mums nevar notikt, jo mēs uzticamies saviem darbiniekiem. Bet realitāte ir tāda, ka krāpšana
- aptaujas (gan starptautiskas, gan Latvijā) rāda, ka krāpšana ir izplatīta organizācijās un joprojām ir nopietna un dārga problēma, piemēram, tiek minēts
- finansiālā krāpšana tiešsaistē, bet 46% uzņēmumu risinājums pret finansiālo krāpšanu ir ieviests tikai daļēji vai nav ieviests vispār (saskaņā
- parasti ir lielāki nekā citkārt. Piemēram, tikai 13% situāciju krāpnieki darbojas vieni paši, visbiežāk krāpšanā tiek iesaistīti ģimenes locekļi un tuvākie
- no gadījumiem (4–7%). Neņemot vērā nopietno risku, ko krāpšana spēj nodarīt uzņēmējdarbībai, daudzās organizācijās vēl nav formālas sistēmas un procedūras