2018. gadā mārketinga jomā sagaidāma konkurences palielināšanās, mākslīgā intelekta projektu attīstīšana un video satura uzvaras gājiens
«Galvenais mērķis ir padarīt reklāmas industriju sabiedrībai caurspīdīgāku, drošāku un kvalitatīvāku. 2018. gadā korekcijas ieviesīs ES Vispārīgā datu aizsardzības regula, kas stāsies spēkā šī gada maijā un paredz uzlabojumus arī reklāmas industrijā. Tai jau šobrīd pielāgojušies lielākie datu turētāji nozarē,» stāsta Infinitum pakalpojuma attīstības vadītājs Aigars Armanovs.
Radošums nezudīs
2018. gadā turpinās attīstīties mārketinga automatizācija, reklāmu izvietošana vēl straujāk virzīsies no klasiskās reklāmas laukumu vai laika pirkšanas uz viedo pirkšanu, kur būs svarīgi nevis aģentūru un mediju izdevīgie savstarpējie darījumi, bet gan klienta kampaņas rezultāts, iespēja to mainīt jebkurā diennakts laikā, balstoties uz konkrētā brīža kampaņas datiem.
«Attīstīsies tās mediju aģentūras, kuras spēj pielāgoties nozīmīgākajām industrijas tendencēm, savukārt klienti novērsīsies no tām, kas to nespēs. Tām jābūt gatavām, ka, piemēram, jebkurš decembrī uzrakstīts plāns komersantam var mainīties jau martā, jo mārketinga joma strauji mainās. Mārketingā aktuāls ir pašregulācijas process – notiek aktīvas darbības reklāmas standartu noteikšanā, kurās iesaistās gan asociācijas, gan lielie globālie spēlētāji,» teic A. Armanovs. Viņš prognozē, ka 2018. gadā pasaulē parādīsies pirmie mākslīgā intelekta projekti, par ko 2017. gadā vēl tikai runāja, līdz darbiem īsti netiekot. Radošums gan šajā automatizācijas un viedā laikmeta «haosā» nekur nepazudīs, tieši pretēji –lieliskām idejām būs vēl lielāka vērtība.
Elīna Jurkāne,
Infinitum satura nodaļas vadītāja
2018. gadā izteikta izmaiņa būs video komunikācijas pieaugums no zīmolu puses,
Uzsvars uz kanālu izvēli
Tā kā attīstās jauni pakalpojumi un pieaug dažādu esošu un inovatīvu produktu piedāvājums, digitālās mārketinga aģentūras Seomedia.lv vadītājs Rihards Zauska prognozē, ka 2018. gadā parādīsies jauni tirgus spēlētāji, kas radīs paaugstinātu konkurenci ikvienā nozarē. Viņaprāt, komersantiem pastiprināti būs jādomā par to, kā tiek uzrunāta mērķauditorija, jāsek līdzi tam, kā attīstās reklāmas joma. 2017. gada tendences un aktivitāte reklāmas jomā parādīja, cik strauji mainās reklāmas vietas un «dabiskās» uzņēmumu pozīcijas Google meklētājā. «Ļoti daudzi spēcīgi zīmoli pazuda no Google.lv pirmajām lapām, jo