Attēls: Daiga Zivtiņa ZAB "EllexKļaviņš", Partnere, zvērināta advokāte / Latvija
Katra komersanta struktūras pamatā ir tā mērķi, kas ir jāsasniedz, un uzdevumi, kas jāpaveic šo mērķu sasniegšanai. Balstoties uz šiem principiem, komersanti var brīvi veidot savu uzņēmumu struktūras, tās grupējot pēc funkcijām, produktiem vai pakalpojumiem, ģeogrāfiskām vajadzībām vai kādiem citiem saimniecisko darbību vai sasniedzamos rezultātus raksturojošiem lielumiem.
Vienlaikus pati svarīgākā jebkura darba devēja vērtība ir šī uzņēmuma darbinieki, un tieši darbinieki sava darba rezultātā sasniedz komersanta noteiktos mērķus. Tāpēc darba devēju interesēs ir veidot saprotamas un funkcionējošas uzņēmumu organizatoriskās struktūras, kas padara efektīvu ikdienas darbību un rada labvēlīgu vidi darbinieku ikdienai.