Pārdošana – ko tā stāsta par uzņēmumu?
Domāju, ka viena lieta mums biznesā ir skaidra – ja vēlamies rezultātus, pārdošanai ir jāpievērš liela nozīme. Pārdošanas iemaņu uzlabošanas treniņi ir stabili populāri jau daudzus gadus un noteikti tādi vienmēr paliks. Tādēļ, ka vienmēr būs jauni cilvēki, kuri ir jāapmāca pārdošanas iemaņās un būs nepieciešami “uzfrišinājumi” pārdošanas speciālistiem ar pieredzi. Tāpat, vienmēr aktuāls būs jautājums par visa pārdošanas procesa vadību. Kamēr vien būs ko pārdot, uzņēmumi vienmēr gribēs pārdot arvien vairāk.
Man gribētos piedāvāt plašāku skatu uz uzņēmuma pārdošanas funkciju, tas ir, neizskatīt to tikai kā pastāvīgi uzraugāmu un motivējamu komandu, kuras uzdevums ir piepildīt pārdošanas budžetu.
Pārdošana pati par sevi kā daļa no uzņēmuma ar tās sasniegumiem vai neveiksmēm spēj atklāt ļoti daudz par tā neizmantotajām iespējam un nākotnes iespējām.
Iespējams, pārdošanas rezultātus – labus vai sliktus – iespējams izpētīt, lai izprastu, kas tad faktiski notiek pārdošanā. Piemēram:
- Kas notiek uzņēmumā ar pārdošanas mērķiem? Vai tie ir sasniedzami, komunicēti, vai darbinieki tos izprot un pieņem?
- Kas notiek ar pārdošanas motivāciju? Kas noticis, ja motivācijas nav? Kur gan tā palika? Vai tiešām to var ilgtermiņā uzlabot no ārpuses (piemēram, ar apmācībām?)
- Kāpēc ir sarežģījumi pārdot uzņēmuma pakalpojumus/produktus? Kas notiek ar tirgu, segmentu/nozari/cenu? Kas ir mainījies ārēji? Ko mēs esam palaiduši garām un kas mums būtu jādara, lai situāciju mainītu?
- Kā iet pārdošanas komandai? Vai tā vispār ir komanda? Vai tai vajadzētu būt komandai? Priekš kam? Ko jūs darīsiet lietas labā?
- Kā pārdošana ir saistīta ar citām uzņēmuma funkcijām? Kur rodas komunikācijas sastrēgumi? Kur nav skaidrības? Kas būtiskāks lēmumu pieņemšanai – pārdošana vai ražošana? Vai varbūt tā ir juridiskā daļa, kas nosaka, ko un cik pārdot?
Meklējot atbildes uz šiem jautājumiem, bieži mums ir savas hipotēzes. Taču tas, kas tiešām ir svarīgi, ir saprast, ka izmaiņas sākas ar to, ka mēs spējam objektīvi, reāli un atklāti ieraudzīt faktisko uzņēmuma situāciju. Cipari palīdz, sevišķi dinamikā. Un vēl palīdz labas savstarpējas sarunas ar darbiniekiem, klientiem, vadības komandu. Un vēl palīdz spēja runāt par to, kas ir svarīgi un pēc tam pieņemt jēdzīgus lēmumus. Tas tiešām prasa no mums drosmi.
Mēdz gadīties, ka uzņēmumi ir iestiguši pagātnē, tas ir, viņu idejas par to, kas būtu jārisina un risināšanas manieres vairāk raksturīgas deviņdesmitajiem, nevis šodienai. Tāpat, mēs redzam, ka uzņēmumiem mēdz būt sarežģīti pateikt nē un pieņemt lēmumus pārstāt ražot un tirgot produktus, kuri vairs nav nepieciešami, mainīt pārošanas stratēģiju, dažreiz, vispār pirmo reizi izstrādāt jebkādu pārdošanas stratēģiju. Tās ir tikai dažas no tēmām, kuras mēs risinām pārdošanas darbnīcās. Tas ir tiešām interesanti, cik daudz iespēju mums ir pieejamas katru dienu! Pievienojieties mums!
Vairāk informāciju par DBHUB rīkoto darbnīcu iespējams atrast pie pasākuma Praktiskā pārdošanas darbnīca
Lai pieteiktos, klikšķiniet šeit.